Langino pomáhá všem, kdo studují nebo vyučují cizí jazyk. Hlavním heslem Langino je Učte (se) to, co právě potřebujete!. A pokud si potřebujete zlepšit angličtinu, abyste se lépe dorozuměli na dovolené, v práci, na služební cestě, nebo chcete zlepšit jen svou slovní zásobu, můžete Langino využít ihned a zdarma. Pokud jste soukromý lektor nebo jazyková škola, můžete využít pokročilé nástroje. Jste-li firma, Langino dokáže podchytit a zefektivnit odbornou také jazykovou přípravu vašich zaměstnanců, tolik potřebnou při komunikaci se zahraničními dodavateli a odběrateli. Langino zkrátka propojuje obě strany – ty co studují a ty co vyučují cizí jazyk. Přináší spoustu užitečných funkcí, které na trhu doposud chybí.

Nejisté začátky

Tomáše Vychodila jako studenta cizího jazyka vždy rozčilovalo, že si po každé hodině musí přepisovat slovíčka a fráze, aby se je mohl poté učit. Ať už to bylo do notýsku, na kartičky nebo do nějaké mobilní aplikace. “Vždy jsem si pokládal otázku, proč to už není někde nachystáno? Já chci jen vytáhnout telefon, tablet a začít se učit. Vyzkoušel jsem spoustu prográmků a aplikací, ale stále to nebylo ono. Buď to bylo složité, nebo se dalo učit jen to, co určoval někdo jiný, ne to, co jsem zrovna potřeboval já. Rozhodl jsem se, že to změním. Že udělám něco, co propojí studenty s jejich lektory a obsahem výuky, který je právě potřeba, ” vypráví Tomáš, CEO projektu Langino.

První úspěchy

Prvním signálem, že jde Tomášův tým správnou cestou, bylo hned v počátcích jednání se světovým dodavatelem slovníků. Chtěli s nimi spolupracovat a získat databázi slovíček a frází,. “Při jednání nás měli zpočátku za blázny a snílky. Poté je Langino natolik zaujalo, že z nás začali “tahat” detaily a nabízet finance na vývoj. Nakonec jsme dostali pro nás neakceptovatelnou nabídku a my jsme spolupráci odmítli,” vzpomíná Tomáš. Nicméně došlo jim, že mají řešení, které může jazykový trh hodně zkvalitnit a posunout dál. Slovník si nakonec vytvořili vlastní a bylo to údajně jedno z jejich nejlepších rozhodnutí.

První neúspěchy

Původně si v Langinu mysleli, že začnou prodávat maximálně rok od  začátku vývoje. Nakonec se však ukázalo, že vývoj je podstatně časově i finančně složitější, než si navrhli. Museli sáhnout hodně hluboko do finančních rezerv a na všech frontách se uskrovnit. Rovněž museli změnit vývojový tým. “Na začátku to bylo hodně o nadšení, ale malé profesionalitě. To jsme změnili. Postavili jsme nový tým, najali špičkové odborníky – programátory. Od té chvíle je to úplně o něčem jiném. Vše se realizuje daleko rychleji, efektivněji a vzájemná komunikace je skvělá,” shrnuje Tomáš.

Změna je 100 DC

O akceleračním programu Impact Hub 100-days Challenge se dozvěděli skrze brněnský Impact Hub, kterého se stali členem. Potřebovali zázemí, místo, kde budou jednat s obchodními partnery. A při zařizování členství jim nabídli možnost zúčastnit se 100DC. Připadlo mi to jako skvělý nápad. Jako výzva, jak se k něčemu novému vybičovat, zase se posunout kousek dál. Rád se vyhecuji k vyšším výkonům. Šli jsme do toho s tím, že to chceme vyhrát.” prozrazuje Tomáš.

Posun projektu

Tomáš upřímně přiznává, že přínosy byly mnohem vyšší, než je vůbec očekávali. Největším přínosem prý bylo uvědomění si, že mají zabořenou hlavu v písku jako pštros. Stále něco vyvíjeli, ale bez zpětných vazeb okolí. Proto se obuli do programu naplno. Opravdu využívali možnost konzultací s odborníky, vše probírali s mentory. na svůj projekt dostali spoustu zajímavých pohledů zvenčí, a to hodně ovlivnilo jejich další vývoj i prodej. Mezi pozitiva programu řadí skvělou atmosféru a podporu ze strany Impact Hubu. Tomáš získal spoustu nových přátel, kontaktů, na které se teď může obracet. Jediné zlepšení by viděl ve vzájemné komunikaci mezi soutěžícími týmy. Nešlo by ani tak o rivalitu, ale spíš o vzájemné předání zkušeností. Mohli by více sdílet, jak se projektům daří, jaké řeší analýzy, marketingové plány, jaké konzultace a s kým je nejvíce zaujaly. Nehledě na to ale celý tým rozhodně doporučuje vstoupit do akceleračního programu komukoliv, kdo rozbíhá nějaký projekt nebo start-up. Užitku je zde spousta a jak Tomáš dodává: “Je na každém, co z 100DC získá. Rozhodně je potřeba být aktivní a využít všechno, co program přináší. Pasivita je zde na nic.

Langino dnes

V Langinu po ukončení 100DC trošku přibrzdili vstup na trh. Vylepšili uživatelské prostředí, posílili zákaznickou podporu. Získávají zajímavé referenční klienty, jako jsou například Student Agency, Aero Vodochody, možná přibude i Škoda auto a.s. O Langino je zájem nejenom ze strany firem, ale i ze strany jazykových škol a soukromých lektorů. Pod vedením Tomáše už dokonce vzniklo samostatné obchodní oddělení. A po skvělých zkušenostech s 100DC se Langino přihlásili do podpůrného programu Czech Starter od CzechInvestu. Chtějí opět vyhrát, dostat se tak s Langino do Silicon Valley a poté na zahraniční trhy. Držíme jim palce!