Ve čtvrtek 18. srpna jsme v brněnském Hubu slavnostně vyhlásili projekty, které úspěšně dokončili 2. běh akceleračního programu Impact Hub 100-day Challenge (1OO DC). Stodenním podnikatelským křestem prošlo 7 týmů a porota nakonec nemohla jinak, než vyhlásit za největší bojovníky tohoto běhu rovnou dva týmy…

 

Úvodní slovo večera patřilo Petru Vítkovi, spolu-zakladateli Hubu, který v programu zároveň působí jako mentor.  Večerem pak provázela Míša Peterková, hlavní koordinátorka programu. Výsledky projektů přišli ohodnotit také další mentoři, například David Bůžek, David Kovalský nebo Martin Boxan či někteří z expertů programu. Na úvod účastníky povzbudila také vítězka předchozího kola, Vendula Váchalová. Zapamatujte si co nejvíce, časem se bude hodit i to, co třeba ještě teď neřešíte, poradila čerstvým absolventům dnes již úspěšná podnikatelka. I tři měsíce po skončení programu prý stále čerpá z rad a zkušeností, které posbírala v jeho průběhu. (Článek o jejím projektu Vendsy klipy naleznete zde.)

Pak už pódium patřilo účastníkům, kteří v úderných 5-minutových prezentacích představovali své projekty i pokrok za uplynulých 100 dní. A kdo stál na bedně brněnského Hubu?

Martin Krček uvedl svůj projekt SmartCapsa, který za 100 dní přepracoval z obecnějšího nápadu multifunkčního řešení IoT pro domácnost k návrhu jednoduchého dálkového ovládání topení, díky kterému lze ušetřit nejen domácnostem nemalé peníze. Martin neopomenul i názornou ukázku svého prototypu.

Pepa Plíhal vystoupil se svou aplikací BeetFit, aplikací pro komunikaci mezi nutričními poradci a jejich klienty. Pepa díky programu zjistil, že jeho cílová skupina je asi tak 10x větší než původně předpokládal a z  původně zamýšlené online aplikace se nyní stala platforma, která slouží jak nutričním terapeutům, tak jejich zákazníkům. V 100 DC jsem našel přesně to, co jsem hledal. Potřeboval jsem vědět, že můj nápad má potenciál a smysl. Díky mentorovi, expertům a týmu Hubu se to povedlo,“ pochvaloval si Pepa.

Boogie Energy Pill, nyní s kratším názvem BEP Eco, reprezentoval Arnošt Kořínek. Jeho tablety do motoru snižují opotřebení a také spotřebu vozidla. Arnošt oceňoval tvůrčí atmosféru Hubí komunity a během tří měsíců zvládl vedle aktivního prodeje propracovat marketingovou strategii i upravit značku. Do konce roku 2016 plánuje prodat milion svých tablet.

Po třech mužích se ke slovu dostaly také ženy podnikatelky. Posun svého projektu ABES, softwaru pro realitní kanceláře, přišly představit Marie Ratajová a Monika Švarcová.  Po značných změnách mají nyní vytvořený kompletní IT program pro realitní kanceláře, kterým nabízejí 5 specializovaných modulů šitých na míru. Jak toho dosáhly? Impact Hub 100-day Challenge prý předčil všechna jejich očekávání a dovedl je k jasným, rychlým a sebevědomým rozhodnutím.

Nejkratší prezentaci měl Lukáš Smiga, který si přesto vyslechl jeden z největších aplausů. V průběhu programu došel s pomocí expertů k názoru, že svůj business model potřebuje ještě radikálně přepracovat. Nicméně ušetřil čas, peníze i energii, které by prý jinak do těžce obchodovatelného projektu bez rad expertů pravděpodobně investoval.

Brněnský Bajkazyl, pod vedením Aleny Přikrylové, se zaměřil na finanční soběstačnost, a spolu s mentorem Martinem Boxanem zapracoval na udržitelnosti projektu. Upravili svůj byznys plán, zjednodušili  organizační strukturu a nastavili jasné odpovědnosti v rámci podniku.

Posledním projektem, který se představil, byl WP Premium Hosting, který v průběhu 100 DC změnil své jméno na WP Rocket. Projekt zahrnuje balíček nejznámějších pluginů  pro vývojáře webových stránek a aplikací, které při vývoji webů značně ušetří čas.

Po důkladné a živé poradě mentorů a lídrů programu 100 DC přišly fanfáry. Kdo se díky svému nasazení, odhodlání i pokroku stal největším bojovníkem programu? Tento titul si nakonec odnesly dva týmy – ABES a BeetFit. Gratulujeme!

Chcete také uspět, prorazit nebo stabilně růst? Stačí vyplnit nezávaznou přihlášku nebo nám napsat na 100dc@impacthub.cz.

Více fotek z finále najdete na Facebooku.